Santorini pentru mine – Dragoste la prima vedere!

In fractiuni de secunda mi se succed in minte imaginile acestei primaveri in Santorini:  “revad” apusul de soare din Oia, casele albe construite pe stancile vulcanice, plaja cu nisip negru, vederea spre caldera din Fira, Imerovigli, Oia si traditionalii magarusi … Un spectacol la care am asistat cateva zile.  Am citit si am auzit multe despre Santorini dar numai dupa ce am ajuns acolo mi-am dat seama ca de fapt nu stiam mai nimic.

Am ajuns pe insula

venind din Creta Heraklion cu un ferryboat al companiei Hellenic, costul unei calatorii a fost 55 euro/ pers/ sens. In Santorini poti ajunge cu avion cursa directa din Bucuresti, Viena sau Germania. Agentiile de turism se pot ocupa si de transfer la hotel, excursii sau orice ajutor ai nevoie la fata locului.

Am stat in statiunea Kamari…

care este o statiune mare, cu celebra plaja Mavri Paralia care are nisip ce se intinde pe 2 km si un peisaj dramatic strajuit de munte.  Nisipul este negru datorita originii vulcanice, hotelurile sunt mici si cochete , cu terase deosebite.

Fiecare terasa, taverna, hotel sunt unice in felul lor, iar preturile la taverne, magazine, suveniruri erau mai mici decat in restul insulei (in Oia, Fira, Perissa …).

Daca nu sunteti genul care prefera regimul “all inclusive”

si va place sa luati un mic dejun in doi pe malul marii, sa auziti doar valurile lovind malul, atunci Kamari e locul potrivit. Rezervarea la hotelurile in Santorini v-o recomand cu mic dejun maxim. E pacat sa rezervi cu demipensiune sau 3 mese pe zi deoarece sunt atatea locuri unde poti servi masa, iar multe taverne au chelneri romani deci nu trebuie neaparat sa vorbiti engleza/ alta limba. Eu am luat pranzul  de cateva ori la taverne  … unde un ospatar roman ne-a tinut mereu companie si ne-a ajutat cu meniurile, ne-a recomandat ce sa alegem.

Caracatita la gratar si ceapa caramelizata, platouri cu peste, fructe de mare – primesti parfumul mediteranean pe o farfurie. Dar pozele vorbesc de la sine… Preturi? Pentru un meniu cu peste sau fructe de mare platesti in jur de 15-18 euro, iar pentru un meniu obisnuit cu souvlaki in Kamari am platit intre 8-10 euro. De obicei desertul/apa sunt din partea casei.

Seara dupa cina poti merge in discoteca, club sau in barurile karaoke unde distractia e garantata.

Eu am stat la Hotel Venus 4****  si il recomand tuturor pentru ca este amplasat chiar pe promenada de la plaja, are camere decorate cu gust, este foarte curat, piscina de dimensiuni medii, masa bufet destul de variat si gustos, internet WI FI gratuit in lobby si un Internet Corner gratuit.

Daca planuiti sa mergeti in Santorini si doriti sa stati si la plaja

puteti alege Kamari sau statiunea Perissa. Cea de-a doua doar am vizitat-o, plaja este foarte buna, lata si cea mai intinsa din Santorini. O recomand chiar si familiilor cu copii.

Santorini mai are si un alt renume, care te sperie …

caci vulcanul (inca activ) este raspunzator de distrugerea civilizatiei minoice, una dintre cele mai infloritoare culturi ale preistoriei.  In Europa exista vulcani activi in Grecia, Italia si Islanda. Fiind in Santorini cum sa ratezi asa o experienta? Sa stai pe un vulcan inca activ? Asa ca trebuie sa va povestesc si despre una din cele mai speciale zile cea in care am plecat dimineata din portul din Santorini intr-o croaziera de o zi la insulele din Caldera:  Nea Kameni (vulcanul activ), Palea (izvoare fierbinţi), Thirasia. Pentru aceasta excursie ghidul nu este roman ci unul vorbitor de limba engleza si germana.  Pretul excursiei este 35 euro plus 2 euro intrarea la Vulcan.

Una din cele mai mari eruptii vulcanice a lumii…

Legendele asociaza eruptia din Santorini cu distrugerea Atlantidei, deoarece eruptia a schimbat forma insulei: portiuni din ea s-au rupt si s-au scufundat in mare. Desi multi dintre locuitorii insulei au reusit sa plece si sa se salveze, civilizatia lor a apus, datorita ploii de pietre si cenusa. De la ghida am aflat ca eruptia a avut loc in jurul anului 1640 i.Hr., iar acum se pot vedea depozite de piatra ponce vulcanica cu grosimi de zeci de metri care amintesc de trecutul violent al acestei insule. Multe bijuterii si suveniruri de pe insula sunt facute din piatra ponce vulcanica. Bineinteles ca am luat si eu o bucata de piatra ponce de pe insula, ca amintire.

Ultima eruptie in Santorini a avut loc in 1950 iar in prezent, vulcanul se odihneste, dar totusi se manifesta prin fumarole si izvoare fierbinti care impanzesc insula.

A doua oprire a vaporului nostru a fost in apropierea unui izvor fierbinte – Palea, spre care am inotat de la vapor cam 200 de metri… foarte tare…

A treia oprire a fost in Thirasia, ghidul local ne-a spus ca exista zvonuri ca Brad Pitt si Angelina Jolie ar avea aici proprietati.  Am avut timp liber cam doua ore si pentru ca parcurgeai toata faleza in cateva minute am avut clipe tihnite, am luat un pranz generos – evident fructe de mare – apoi am lenevit pe-o stanca “confortabila” pe post de sezlong… in fata mea un albastru intens,  barci si vaporase, inchipuiti-va ca aceasta insula nu are sosele sau masini.

Inainte de apus excursia s-a incheiat, admirand de pe mare orasele situate pe crestele insulei: Oia, Fira, credeti-ma e absolut superb.

Saptamana viitoare o sa va povestesc despre Oia, luxul din Imerovigli dar si despre viata de noapte din Santorini, da da, exista si acest capitol in Santorini …

Cand sunt cele mai bune oferte pentru Santorini?

Sunt doua variante: fie sa rezervi din timp, situatie in care poti alege tu hotelul si beneficiezi de reduceri de aproximativ 35-40% din pretul pe care-l vei gasi in vara. Sau poti sa vanezi ofertele Last Minute.

Eu recomand prima varianta.

M-am convins de ce Santorini a ocupat Locul I in topul celor mai frumoase insule din lume...

…nu uitati ca e atat de aproape si nici nu e costisitor.

To be continued…

It's only fair to share...
Share on Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
0Share on StumbleUpon
StumbleUpon
0Tweet about this on Twitter
The following two tabs change content below.
Andrei Gubernu

Pasionat ca si tine de calatorie, incerc sa te ajut sa descoperi aceasta lume frumoasa a explorarii lumii in care traim si despre care avem atat de multe de invatat.