Povestea unei românce care dupa ce a cutreierat 7 ani lumea s-a stabilit in Mexic

Toţi avem prieteni care ne inspiră, dar puțini sunt cei care efectiv ne lasă cu “gura căscată” prin deciziile drastice pe care le iau la un moment dat in viață. Un astfel de om este Bianca, cea cu care mă jucam in vacanțele petrecute la bunici și pe care nu am mai vazut-o de mai bine de 15 ani. Ne-am reîntâlnit pe facebook și de atunci îi urmăresc cu drag și cu oarecare invidie, recunosc, realizările. Pentru că nu e puțin lucru să renunți la tot și sa pleci în lume!

Mexic

Mexic – Piramidele de la Teotihuacan

Născută și crescută la Timișoara până la 15 ani și-a urmat apoi părinții plecați la muncă în Spania. Au urmat apoi 7 ani petrecuți în Barcelona, unde a absolvit liceul I.E.S. GAL.LA PLACIDIA Barcelona iar apoi a urmat cursurile Universității Autonome din Barcelona(U.A.B.) si ale Universității Barcelona(U.B) fiind licențiată in Administrație, Management și Economie. În 2006, la vârsta de 22 de ani, ia una dintre cele mai importante decizii, care îi va schimba radical viața. Divorțează, își dă demisia de la biroul la care lucra in Barcelona, își donează mai toate lucrurile, mai puțin strictul necesar cu care umple un rucsac de 12 kg și pleacă spre Maroc. Urmează apoi alți 7 ani, petrecuți in 11 țări de pe  4 continente.

Odată începută această călătorie nu mai exista cale de intoarcere, imi povestește Bianca. ”Fiecare țară pe care am vizitat-o mi-a îmbogățit viața într-un mod greu de exprimat în câteva cuvinte. Aveam impresia că abia m-am trezit, am deschis ochii și am descoperit o planetă frumoasă, lumea uimitoare și cu adevărat minunată în care trăim. Distantele au devenit mai mici, nicio țară nu părea prea depărtată si niciun vis prea mare pentru a face parte din realitate.

Fiind un călător lipsit de experiență, Africa de Nord m-a surprins. De îndată ce am ajuns la graniță, Marocul mi-a oferit prima impresie asupra a ceea ce aveau să însemne următoarele patru luni: o emoție copleșitoare, intensă și un șoc cultural imens.

Maroc

Această primă experiență s-a dovedit însă a fi o lecție foarte utilă, care m-a pregătit pentru destinatiile ulterioare. Călătoria mea a devenit o plimbare într-un parc de distracții numit Europa. Grecia, Italia, Elveția, Anglia, Scoția, Franța …. Toate aceste țări au o gamă largă de activități ofertante pentru tinerii călători, evenimente sociale, artistice și de divertisment, la care poți lua parte la preturi foarte prietenoase. EasyJet, Ryanair și Hostelworld.com au devenit instrumentele mele: bilete de avion ieftine și cazare în locuri frumoase, dar la prețuri accesibile, toate disponibile on-line.

Elvetia

Viața mea a devenit însa plină de surprize, simțurile mele încântate de culori, mirosuri și gusturi noi și delicioase, abia dupa ce am descoperit Asia – India, Thailanda și Indonezia.

India

Indonezia

Printre multele locuri de muncă incredibile pe care le-am avut în timpul călătoriilor mele, voluntariatul la templul budist – “Templul tigrilor” – din Thailanda, a fost atât un vis realizat cât și un punct de cotitură în conștiința mea. Condițiile de viață din rândul călugărilor și călugărițelor, creșterea puiuților de tigru, lucrul cu localnicii, au fost suficiente motive să realizez că o singură perosană este suficientă pentru a face o schimbare, ca putem participa cu ușurință la imbunătățirea vieții noastre si a celor din jurul nostru.

Tailanda

Thailanda – voluntar la Templul Tigrilor

Tailanda Erawan National Park

Thailanda Erawan National Park

Tailanda Erawan Nationa

Astfel, mobilizarea si implicarea mea în programe sociale si de conservare a crescut pe masură ce călătoream si descopeream locuri noi. Fascinată de localnicii din țări precum India sau Egipt, care sunt în căutarea contribuției străine, am avut plăcerea de a putea ajuta în continuare. De fapt, m-am ajutat pe mine! În loc de a duce stilul nostru de viață european în casele lor, mi-am impus o misiune, aceea de a trăi în prezent, de a sparge limitele a ceea ce am crezut că este normal și de a respecta modul lor de viață. Acest lucru m-a ajutat să mă regasesc, să descoper cine sunt, ce-mi place, unde și în ce mod aleg să trăiască.

Toate aceste călătorii mi-au format o legătură foarte puternică cu oceanul. Plaje al căror peisaj îți taie răsuflarea, albastrul turcoaz, apele calde și clare, și pline de viață m-au atras ca un magnet. Sub toată această frumusețe de suprafață, în valuri, timpul parcă stă in loc. În valuri, mi-am găsit ușor calmul de care aveam nevoie.

Surf

Sunt norocoasă că am trăit toate aceste aventuri care mi-au depășit cu mult imaginația și m-au ajutat să-mi împlinesc multe vise.
În final se pare însă că toate drumurile mele duc spre Mexic, țara în care m-am stabilit.”

Surf 1

Bianca își împarte acum viața cu frumosul ei soț mexican, cu oceanul și cu numeroșii turiști care le calcă pragul micuței pensiuni pe care o dețin împreună. Dar despre ”San Pancho Surf House” vă voi povesti mai multe într-un articol viitor.

Bianca, sotul ei, Javier si pensiunea lor

PS: Mulțumesc Bianca Pieptănaru, acum Blasquez ;), pentru că ai vrut sa împarți cu noi o parte din experiențele tale si aștept cu nerăbdare povestea pensiunii voastre!

PSS: Pentru vacanțe de neuitat, nu uitați să verificați secțiunea oferte speciale bilete de avion BJR Vacanțe!

It's only fair to share...
Share on Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
0Share on StumbleUpon
StumbleUpon
0Tweet about this on Twitter
The following two tabs change content below.
Ivona Maris
Cand nu scriu aici ma gasesti pe blogul meu personal, www.dinmansarda.com., unde scriu despre casa, gradina si #GardenTravel.